skönhets tips!!!<3

BILLIGT TIPS: Lägg armbågarna i citron om du är torr. Grymt mjukt blir det.

♥ Sov ALDRIG i smink. Och nöt inte av mascaran från era fransar. Skaffa ögonfrans-balsam! De behöver också vård. Och inte foundation! Huden behöver andas.

Ett tips till er som frågar hur jag gör mina ögonbryn
Måla med en ögonbrynspensel som du vill ha dom. Noppa sedan bort ögonbrynen som är utanför.

♥ Pudra på skimrande puder på kroppen. Ser fräääsht ut.

                SKÖNHETS TIPS 2
Jag har ju pratat mycket om Avocado ansiktsmasken jag brukar göra. Så jag tänkte berätta lite mer hur jag gör.
Det du behöver är:
1
Avocado
1 msk olivolja eller honung

Och sen blandar du bara det. Ställ det i kylen ett tag så den blir kall
(om du är 'svullen' i ansiktet eller har påsar under ögonen. Som jag för övrigt jämt har,
HÅR TIPS!!!<3
Åh jag som tänkt duscha idag, också har vi inge balsam. Och det är viktigt som fan för mig att ha. Annars blir mitt hår stripigt och äckligt. Med balsam så får man sjukt bättre kvalitet på håret. Och man ska alltid skölja av håret en sista gång med kallt vatten så att håret "stänger sig" eller vad man nu ska kalla det. Jag brukar nästan aldrig använda shampoo. Bara om mitt hår känns riktigt riktigt smutsigt och då lägger jag det bara i hårbotten. Det känns som att shampoo sliter på håret.. antagligen inte men det känns som så. Jag är ingen frisör ;)

OBS!
Alla skönhetstips jag lägger ut behöver inte just funka på er. Alla är olika. Så skriv t.ex "balsam gör håret fett". Visst det kanske gör det på just dig, men inte på mig. Mamma använder aldrig balsam som exempel för hon tycker håret blir fett. Medans jag tycker det känns och syns mycket friskare ut. Blir mycket lenare och glänser fint. Använd helst inte balsam med silikon varje gång.

Man kan även göra en hårinpackning själv.

Olivolja - För torrt och slitet hår. Blir väldigt mjuk MEN! kom ihåg att tvätta ur med shampoo för annars blir det fett. Rekommenderas inte för blonda personer dock.
Honung - Ger massor av glans. Ganska svårt att få ut ur håret dock.
Äggula - Som pippi sa. Det är väldigt bra för håret. Men det luktar inte så speciellt gott ;) men då kan man droppa i lite citron eller honung.
Lägg inte dessa i hårbotten. Olivolja är bra för hårbotten men det kan/ser väldigt fett ut.

Puss♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0